Nyhed -
Fremtidens KIA modeller bliver fuldt opkoblede med infotainmentsystemer og bilservices
Fredericia, den 22. november 2018 - KIA Motors & Hyundai Motor har indgået et nyt paneuropæisk strategisk partnerskab med Vodafone, som skal give kunderne komplet opkoblede infotainmentsystemer og opkoblede services i bilerne.
Det strategiske partnerskab vil give begge bilproducenter mulighed for at udnytte Vodafones tekniske ekspertise og tilbyde opkoblede infotainmentservices i bilerne til deres europæiske kunder. KIA og Hyundai vil bruge Vodafones IoT-netværk til at udbyde deres services i Europa, så kunderne kan nyde godt af den nyeste teknologi inden for telematics systemer.
Det nye infotainmentsystem lanceres i udvalgte nye KIA og Hyundai modeller i Europa fra 2019.
Systemet bruger integreret opkobling leveret af Vodafone til at gøre tilværelsen nemmere for bilejerne. De integrerede services omfatter live opdaterede trafikinformationer, parkeringsinformationer og lokationsservices, bildiagnose og stemmebetjening. Systemet fungerer parallelt med Android Auto og Apple CarPlay, hvilket giver nem integrering af smartphones og adgang til brugernes yndlings apps.
”Dette strategiske partnerskab vil gøre os i stand til at tilbyde optimal opkobling bag rattet til mange flere bilister understøttet af et omfattende europæisk datanetværk. Systemet lanceres i Europa til næste år i nye bilmodeller fra Hyundai og KIA, så kunderne får nem adgang til de mest præcise og relevante informationer”, udtalte Jungsik Suh, som er Senior Vice President for ICT Division hos Hyundai Motor Group.
Vodafones direktør for IoT, Stefano Gastaut, udtalte følgende: “Vi er stolte af at samarbejde med både Hyundai og KIA Motors om at forbedre køreoplevelsen for deres kunder i Europa. Vodafone har meget stor erfaring med at levere opkoblede løsninger til bilindustrien, så bilproducenterne kontinuerligt kan forbedre deres teknologi i bilerne og dermed kundernes oplevelse. Vi er meget glade for at byde Hyundai og KIA Motors velkommen som partnere i dette hurtigt udviklende marked.”