Gå til indhold
Dr. Nelly Ben Hayoun, prisvindende designer af oplevelser, filmskaber, kunstner, offentlig taler og forsker er én af de tre kreative partnere i Kias Creativity Drive
Dr. Nelly Ben Hayoun, prisvindende designer af oplevelser, filmskaber, kunstner, offentlig taler og forsker er én af de tre kreative partnere i Kias Creativity Drive

Nyhed -

Kia lancerer Creativity Drive, der har til formål at fremme kreativiteten i fremtidige generationer

Fredericia, den 1. Juni 2021 – Kia har lanceret Creativity Drive – en udforskning af, hvad der gør hver af os unikke: kreativitet. Men Creativity Drive repræsenterer mere end det. Det er Kias ambition om at fremme og beskytte kreativiteten hos de fremtidige generationer. For at opnå dette er Kia gået sammen med førende innovatorer, skabere og undervisere for at udforske måder, der kan hjælpe med at fremme kreativitet i børns udvikling.

Inspirationen til Kias Creativity Drive-kampagne kommer efter flere nylige undersøgelser, der har vist, hvordan individuel kreativitet falder op gennem barndommen. En rapport fra Dr. George Land og Beth Jarman på vegne af NASA* fremhævede for nylig, at de fleste voksne er 96% mindre kreative end en fem-årig. Det ser ud til, at den måde, vi lærer på, undertrykker vores kreativitet, i takt med at vi bliver ældre.

Som svar på dette var Kia for nylig vært for 'The Kia Hackathon', en to-dages virtuel begivenhed med det formål at løse en udfordring, der er vigtig for hele samfundet; Hvordan kan vi igangsætte ændringer, så kreativitet anerkendes som lige så vigtig som læsefærdigheder i børns uddannelse? Begivenheden, som blev arrangeret af den svenske læringsspecialister, Hyper Island, samlede kreative Kia profiler, uddannelseseksperter og skabere for at tackle denne udfordring.

Kia Hackathon-deltagerne blev opdelt i tre hold. Hvert hold omfattede en af tre innovative skabere, der skubber grænser og udnytter kreativitet i deres hverdag: Dr Merritt Moore, en amerikansk professionel ballerina og kvantefysiker; Lucy McCrae, en science fiction kunstner, filmskaber, opfinder og kropsarkitekt; og Dr. Nelly Ben Hayoun, en prisvindende designer af oplevelser, filmskaber, kunstner, offentlig taler og forsker. I løbet af en to-dages periode diskuterede, debatterede og udviklede holdene deres ideer, inden de præsenterede deres løsninger for et dommerpanel ledet af Gregory Guillaume, vicepræsident for Kia Design Center Europe.

Ud af de tre visionære løsninger, som holdene præsenterede under Kia Hackathon, var den stærkeste lige så intuitiv som den var strålende. Det er baseret på den enkle forudsætning, at vores uddannelsessystemer primært fokuserer på at lære børn de rigtige svar på foruddefinerede spørgsmål. I stedet foreslog teamet at opmuntre børn til frit at stille spørgsmål som en meget mere effektiv måde at fremme kreativitet og problemløsning. Denne forudsætning førte holdet til en idé, der bruger kort til at tilskynde børn til at stille flere spørgsmål. Kia vil nu i samarbejde med kreative partnere og andre eksperter udvikle og implementere denne idé som et feltforsøg i hele Europa for at sikre, at det er et inspirerende og effektivt værktøj til at gøre fremtidige generationer mere kreative.

Jason Jeong, præsident for Kia Europe, kommenterede: ”Kia tror på kraften i innovation, inspiration og kreativitet, og jeg ser det dagligt i Kia, når vi kontinuerligt skaber mere progressive, bæredygtige mobilitetsløsninger. Gennem Kias Creativity Drive ønsker vi at støtte unge mennesker rundt om i verden til at være så kreative som deres intellekt tillader. For at samfundet kan fortsætte med at udvikle sig, mener vi, at kreativitet ikke bare skal overleve, men også blomstre i fremtidige generationer. "

Kias Creativity Drive bliver effektueret kort efter Kias relancering af mærket tidligere i år, hvor man lancerede et nyt firmalogo, brandslogan og en helt ny designfilosofi - Opposites United. Kias dristige transformation og brand purpose sigter mod at etablere en førende position i den fremtidige mobilitetsindustri ved at modernisere næsten alle aspekter af sin forretning, fra branding og design til funktionalitet, teknologi, brugeroplevelse og bæredygtig ydeevne.

Teknologisk kreativitet var nøglen til udvikling af Kia EV6, den første bil, der blev lanceret under Kias nye brandstrategi. Den stilfulde crossover har avancerede 800V opladning, der muliggør en opladning fra 10 til 80 procent på kun 18 minutter sammen med en potentiel rækkevidde på over 510 kilometer. Kia EV6 er den første dedikerede elbil produceret af Kia ved hjælp af mærkets helt nye Electric-Global Modular Platform (E-GMP), og virksomheden planlægger at styrke sit elbil line-up med 11 nye eldrevne modeller inden 2026 - syv bygget på E- GMP-arkitekturen og fire elbiler baseret på eksisterende modeller. Pre-booking af Kia EV6 er allerede startet, og de første leverancer forventes over hele Europa i fjerde kvartal 2021.

Se mere om Kias Creativity Driver her: kiainspirationlab.com

Note to editors

* For yderligere information om rapporten, der drives af Dr. George Land og Beth Jarman på vegne af NASA, bedes du click here

Kia Corporation - om os

Kia (www.kia.com) er et globalt mobilitetsmærke med en vision om at skabe bæredygtige mobilitetsløsninger til forbrugere, samfund og civilisationer rundt om i verden. Kia blev grundlagt i 1944 og har leveret mobilitetsløsninger i mere end 75 år. Med 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse på mere end 190 markeder og produktionsfaciliteter i seks lande, sælger virksomheden i dag omkring tre millioner køretøjer om året. Kia står i spidsen for populariseringen af elektrificerede og eldrevne køretøjer og udvikler et voksende udvalg af mobilitetstjenester og tilskynder millioner af mennesker over hele verden til at udforske de bedste måder at komme rundt på. Virksomhedens brandslogan - 'Movement that inspires' - afspejler Kias forpligtelse til at inspirere forbrugerne gennem sine produkter og tjenester.

For mere information, besøg Kia Global Media Center på www.kianewscenter.com

Om Kia Europe

Kia Europe er den europæiske salgs-, marketing- og servicedivision for Kia Corporation. Med hovedkvarter i Frankfurt, Tyskland, dækker det 39 markeder i hele Europa og Kaukasus.

Emner

Tags

Pressekontakt

Lene Mejdal Iversen

Lene Mejdal Iversen

Pressekontakt PR Koordinator 30912544
Rasmus Aagaard

Rasmus Aagaard

Pressekontakt Director / COO +45 3061 1161

Relateret materiale