Gå til indhold
Dette  års Autoindex undersøgelse afslører KIA som højdespringer, hvad angår udviklingen i bilmærkernes image.
Dette års Autoindex undersøgelse afslører KIA som højdespringer, hvad angår udviklingen i bilmærkernes image.

Nyhed -

Stærk image-udvikling hos KIA Danmark

Fredericia den 6. juni 2018 – Der er stor fremgang i salget af PHEV modeller herhjemme. I indeværende år er der per 31. maj solgt 1.349 plug-in hybrider, sammenlignet med det totale salg for 2017 på blot 614 PHEV modeller. KIA er PT det bedst sælgende PHEV mærke med 617 solgte enheder i 2018 – 45,7 % af det samlede salg.

KIAs enorme succes i det stigende PHEV marked, er bl.a. med til at fortælle en ny historie om KIA og den ekspansive udvikling, som mærket gennemgår. Det kan aflæses i udviklingen af KIAs image. FDM og Loyalty Group kunne i dette års Autoindex afsløre KIA, som det bilmærke, med størst image fremgang af alle bilmærker repræsenteret i undersøgelsen.

Hos KIA Danmark kan de selv mærke, at der er sket noget med mærkets image. ”Udover den store efterspørgsel på vores plug-in hybrider, har lanceringen af KIA Stinger sidste år vakt stor interesse for mærket.” udtaler Administrerende Direktør hos KIA Importøren i Danmark; Rasmus Aagaard.

Og han fortsætter: ”Lanceringen af en Potent GT og populære PHEV modeller er ikke alene om at udvikle mærket i positiv retning. For at kunne udvikle mærket, er vi nødt til at have tilfredse kunder, som er glade for deres KIA, deres KIA forhandler og ikke mindst det autoriserede KIA værksted”.

Og KIA ejerne bliver fortsat mere og mere tilfredse med den totale KIA oplevelse år efter år. I dette års Autoindex undersøgelse kan man læse, at KIA ejernes tilfredshed med forhandleren og værkstedet endnu engang er steget.

Siden 2011 har KIAs danske forhandlernetværk og hele eftermarkedsdelen været igennem en gennemgribende optimering, for at løfte hele kundeoplevelsen. Det afspejler sig tilsyneladende også i Autoindex undersøgelsen – siden 2011 er kundeoplevelsen på KIAs værksteder steget med 11,55 %. Det er den største stigning på tværs af alle bilmærker repræsenteret i undersøgelsen.

Rasmus Aagaard forklarer: ”KIA har i dag knap 74.000 biler under vores unikke 7 års garanti. Det er den største vognpark under garanti i Danmark. Det er virkelig mange biler, men i gennemsnit har vi faktisk kun 1 garantireparation pr. bil hvert 3. år. Det synes jeg, er tegn på god kvalitet, selvom jeg desværre ikke har andre tal fra branchen at sammenligne med”.

Noter:

FDM’s Autoindex er udarbejdet af konsulentvirksomheden Loyalty Group på baggrund af knap 36.000 danske bilejere, som ved hjælp af mere end 120 detaljerede spørgsmål vurderer deres bil, forhandler og værksted. Spørgsmålene besvares på en skala fra 1 – 7, der omregnes til indekspoint op til 1000. Herefter bliver den totale score i Autoindex beregnet ud fra 4 kategorier; Loyalitet overfor bilmærket, værkstedets kompetencer, forhandlerens kompetencer og bilens komfort og kvalitet. Hvoraf de første 3 kategorier hver vægter 20 %, og den sidste hele 40 %.

Emner

Kategorier

Kontakt

Lene Mejdal Iversen

Lene Mejdal Iversen

Pressekontakt PR Koordinator 30912544
Rasmus Aagaard

Rasmus Aagaard

Pressekontakt Director / CEO +45 3061 1161
For alle øvrige henvendelser

For alle øvrige henvendelser

Pressekontakt

Kia Import Danmark

Kia Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.koncern.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 40 ansatte. Vi målretter vores modelprogram i hvert enkelt segment, så vi kan tilbyde kunden mest bil for pengene. Kias dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som vi bakker op med vores unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – men fri km i de første 3 år). Hermed har Kia kunden et lavt niveau af omkostninger som bilejer. Den lange garanti sikrer samtidig én af de højeste restværdier i markedet.

Kia Import Danmark AS

Baronessens Kvarter 5
7000 Fredericia
Danmark