Gå til indhold
Det er ikke sejren, der former dig. Det er alt det, der går forud! – Kia henter landstrænerens mindset ind i marketingmaskinen
Det er ikke sejren, der former dig. Det er alt det, der går forud! – Kia henter landstrænerens mindset ind i marketingmaskinen

Pressemeddelelse -

Bag enhver sejr ligger hårdt arbejde – Kia går bag kulissen med Nikolaj Jacobsen

Fredericia, den 19. maj 2025 - En af verdens mest vindende trænere bliver ny frontfigur for Kia – men han skal ikke tale om pokaler. Han skal tale om alt det, der sker på vejen dertil.

Med fire verdensmesterskaber, OL-guld og internationale hæderstitler som verdens bedste håndboldtræner har Nikolaj Jacobsen slået sit navn fast på sportens største scener. Nu bliver han brandambassadør for Kia Danmark – i et samarbejde, der ikke skal handle om resultater, men hylder den daglige indsats og troen på, at succes ikke opstår i øjeblikket, men i alt det usynlige arbejde, der går forud.

“Jeg har aldrig været til fancy ord. Jeg siger tingene, som de er. Ærlighed, rummelighed og nærvær er det, jeg bygger min ledelsesstil på – både når det handler om at udvikle talenter og om at skabe et stærkt fællesskab,” siger Nikolaj Jacobsen.

En anderledes fortælling

I en ny kampagne bliver Jacobsen omdrejningspunkt for en fortælling, der gør op med den klassiske heltehistorie. Her er det ikke målet, men vejen derhen, der får hovedrollen. På bare 20 sekunder skal Kia og Jacobsen inspirere ikke med titler, men med det slid, tvivl og dedikation, som ligger forud for succesen.

“Vi har ikke valgt Nikolaj, fordi han har vundet. Vi har valgt ham, fordi han ved, hvad det kræver. Hans menneskelighed, hans kompromisløse ærlighed og hans passion for processen matcher præcis de værdier, vi i Kia vil være kendt for,” siger Lise Bessermann, Marketing Manager hos Kia Danmark.

Samarbejdet kulminerer i en række film, der udfordrer den traditionelle reklamedramaturgi. I stedet for at fejre resultatet hyldes de små skridt, den vedvarende indsats og lysten til at starte forfra – også når målet er nået.

“Nogle vinder én gang og lever på det resten af livet. Andre siger tak – og tager fløjlshandskerne af igen, på ny,” lyder det i kampagnens kreative oplæg.

Et match på mindset – ikke målgruppe

Kia har de seneste år foretaget et markant strategisk skifte. Fra at være kendt som en “fornuftig bil” til i dag at stå som frontløber inden for elektrisk mobilitet, design og teknologi, har mærket gentænkt både sine produkter og sin kommunikation. Samarbejdet med Nikolaj Jacobsen er en naturlig forlængelse af den rejse.

“Kia skal ikke være bilen, du vælger, fordi det er et godt køb. Det skal være bilen, du vælger, fordi du føler dig inspireret af det, den står for – hvor rejsen er mindst lige så vigtig som målet,” siger Lise Bessermann.

“For mig handler det om at huske, hvor man kommer fra – og være taknemmelig for de oplevelser, man får. Man skal gøre det, man er god til, dyrke sin passion, og så skal man aldrig glemme, at rejsen er mindst lige så vigtig som målet,” supplerer Nikolaj.

Med filmene ønsker Kia at skabe indhold, der rækker ud over bilbranchen og rammer noget menneskeligt, ærligt og genkendeligt. Kampagnen rulles ud i løbet af sommeren 2025 og aktiveres både digitalt, på sociale medier og via udvalgte samarbejdspartnere.

Emner

Kategorier


Alle ovenstående tekniske data og priser er gældende på tidspunktet for udgivelsen af pressemeddelelsen – og kan blive ændret. Specifikationer og funktioner nævnt i denne pressemeddelelse kan variere afhængigt af land/region.

Kia Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (group.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 40 ansatte. Kias dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som bakkes op af mærkets unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – fri km i de første 3 år).

Kias tidlige skridt i forhold til at popularisere elbiler, placerer mærket i spidsen for elektrificeringen af den danske bilpark. Mærket har et bredt modelprogram af elektrificerede bilmodeller, hvilket naturligt medvirker til, at Kia er et af de bedst sælgende elbil-mærker.

Kontakt

  • Fra en verdensmester til en anden 1.jpg
    Fra en verdensmester til en anden 1.jpg
    Licens:
    Brug i medier
    Filformat:
    .jpg
    Størrelse:
    9504 x 6336, 17,8 MB
    Download
  • Fra en verdensmester til en anden 2.jpg
    Fra en verdensmester til en anden 2.jpg
    Licens:
    Brug i medier
    Filformat:
    .jpg
    Størrelse:
    6336 x 9504, 23,6 MB
    Download