Gå til indhold
Kia og landstræneren går sammen om opgør med perfekthedskulturen: Succes tager tid – og det må den godt!
Kia og landstræneren går sammen om opgør med perfekthedskulturen: Succes tager tid – og det må den godt!

Pressemeddelelse -

Bag enhver sejr ligger hårdt arbejde – Kia går bag kulissen med Nikolaj Jacobsen

Fredericia, den 19. maj 2025 - Vi lever i en tid, hvor alt skal gå hurtigt – og se ubesværet ud. På sociale medier bliver drømmekarrierer, træningsmål og livsstilsvalg præsenteret som noget, der kan opnås uden sved på panden og uden modgang. Men bag enhver ægte succes gemmer sig dage med tvivl, gentagelser og kompromisløs dedikation.

Det er netop dét, Kia Danmark og håndboldlandstræner Nikolaj Jacobsen nu sætter fokus på i et nyt ambassadørsamarbejde og kampagneprojekt. Ikke med endnu en sejr på skærmen, men med et budskab, der går stik imod strømmen:

“Du bliver ikke verdensmester på Instagram. Det sker i det stille. I processerne. I pauserne. I det, ingen andre ser,” lyder det i den kampagnefilm, der danner afsæt for samarbejdet.

Et menneskeligt modspil til det polerede feed

Nikolaj Jacobsen har som den eneste træner i verden vundet fire håndbold-VM i træk. Men selv kalder han det ikke for sin største præstation. For ham handler succes ikke om pokaler eller perfekte resultater, men om det arbejde og den karakter, der bygges op i hverdagen.

“Jeg har aldrig været optaget af det perfekte – men af det ærlige. I sport og i livet handler det ikke om at gøre alt rigtigt, men om at turde være i processen. Rejsen er mindst lige så vigtig som målet," siger Nikolaj Jacobsen.

Med sin ligefremme og jordnære tilgang til ledelse – uden fine ord, men med fokus på nærvær, rummelighed og en personlig relation til spillerne – repræsenterer Nikolaj Jacobsen en tilgang, som Kia gerne vil spejle sig i: Ægte, uforfalsket og vedholdende.

“Vi har ikke valgt Nikolaj, fordi han har vundet. Vi har valgt ham, fordi han har turdet tage det lange seje træk. Fordi han tør sige tingene, som de er – også når det gør ondt. Det kræver karakter. Og det er det, vi i virkeligheden gerne vil inspirere til,” siger Lise Bessermann, Marketing Manager hos Kia Danmark.

En kampagne til dem, der ikke gider perfekthed

Samarbejdet kulminerer i en række korte reklamefilm, der ikke fejrer sejren, men det slid, der gik forud. På blot 20 sekunder skal fortællingerne minde os om, at intet værdifuldt i livet sker uden forberedelse, vedholdenhed og modet til at fortsætte.

Kampagnen spiller direkte ind i en samfundsudvikling, hvor især unge føler sig pressede af glansbilleder på sociale medier. En undersøgelse fra Børns Vilkår og TrygFonden viser, at hver tredje ung føler sig utilstrækkelig, når de sammenligner sig med andre online. Derfor mener Kia, at tiden er moden til at fortælle en anden historie – en mere ærlig én.

“Vi tror, tiden er moden til at tale ærligt om, at det gode liv – ligesom det gode resultat – ikke skabes på 2 x 30 minutter. Det skabes i alle de dage, vi kæmper med os selv og hinanden. Og det må vi godt hylde,” afslutter Lise Bessermann.

Kampagnen lanceres i juni 2025 og vil kunne opleves på tv, sociale medier og digitale platforme under Kias globale brandløfte: “Movement that inspires.”

Emner

Kategorier


Alle ovenstående tekniske data og priser er gældende på tidspunktet for udgivelsen af pressemeddelelsen – og kan blive ændret. Specifikationer og funktioner nævnt i denne pressemeddelelse kan variere afhængigt af land/region.

Kia Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (group.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 40 ansatte. Kias dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som bakkes op af mærkets unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – fri km i de første 3 år).

Kias tidlige skridt i forhold til at popularisere elbiler, placerer mærket i spidsen for elektrificeringen af den danske bilpark. Mærket har et bredt modelprogram af elektrificerede bilmodeller, hvilket naturligt medvirker til, at Kia er et af de bedst sælgende elbil-mærker.

Kontakt

  • Fra en verdensmester til en anden 1.jpg
    Fra en verdensmester til en anden 1.jpg
    Licens:
    Brug i medier
    Filformat:
    .jpg
    Størrelse:
    9504 x 6336, 17,8 MB
    Download
  • Fra en verdensmester til en anden 2.jpg
    Fra en verdensmester til en anden 2.jpg
    Licens:
    Brug i medier
    Filformat:
    .jpg
    Størrelse:
    6336 x 9504, 23,6 MB
    Download