Pressemeddelelse -
Helt ny KIA Sportage med skarpe linjer og dynamisk design
Fredericia den 27. august 2015 – KIA har i dag offentliggjort de første officielle billeder af den helt nye KIA Sportages eksteriør, som har fået et dynamisk nyt design. Den helt nye Sportage får global premiere den 15. september 2015 i forbindelse med den internationale biludstilling i Frankfurt.
Den helt nye KIA Sportage har et progressivt design med en udstråling af dynamik og selvtillid. Designerne af Sportage, som er fjerde generation af modellen, har med kontrast mellem bløde og skarpe former givet bilen et moderne europæisk design.
Fronten på den helt nye Sportage er den største ændring af bilens design. Lygterne er løftet fra kølergrillen og markerer den progressive front og de større hjulkasser. Den længere og bredere tiger nose-kølergrill gør, at bilen straks genkendes som en KIA, og at den nederste del af del af Sportages front får mere volumen og et mere dynamisk og selvsikkert look.
Den helt nye Sportage kendetegnes af en mere sporty og moderne profil. Fra siden bibeholder den helt nye Sportage den velkendte tilbagestrøgne silhuet fra den udgående model med en taglinje, som elegant strækker sig ned mod bilens bagende. Desuden har den længere overhæng foran, kortere overhæng bagpå og en længere akselafstand. Bløde karrosseriflader, større hjulkasser og skarpe linjer giver Sportage et sporty muskuløst look.
De rene linjer og synlige udstødningsrør understreger det mere sporty udtryk. De horisontale linjer giver bilen bredde og volumen hvilket gør SUV’en fremstår mere markant og stilsikker. Med inspiration fra KIA Provo konceptbilen fra 2013 er de slanke kombinationslygter forbundet af en stribe i hele bagendens bredde, mens blinklys og baklys er blevet adskilt og placeret lavere for at tilføre ekstra visuel vægt og giver robusthed og stabilitet til den nederste halvdel af bilen.
Den nye Sportages design er blevet udviklet under ledelse af KIAs europæiske designstudie i Frankfurt.
Emner
Kategorier
KIA Motors Europe er den europæiske salgs-, marketing- og servicedivision af KIA Motors Corporation. Divisionen har hovedkvarter i Frankfurt i Tyskland og dækker 30 markeder i Europa.
KIA Motors Corporation (www.kia.com) – Producent af kvalitetsbiler til de ungdommelige – blev grundlagt i 1944 og er Koreas ældste bilproducent. KIAs ti produktions- og samlefabrikker er fordelt på fem lande, og de producerer over 2,7 millioner biler om året, og bilerne sælges og serviceres via et netværk af distributører og forhandlere i ca. 150 lande. I dag har KIA ca. 48.000 ansatte på verdensplan og en årlig omsætning på 43 milliarder dollar. KIA er hovedsponsor for Australian Open i tennis og er FIFAs officielle partner fra bilbranchen – FIFA er hovedorganet bag VM i fodbold. KIA Motors Corporations slogan – ”The Power to Surprise” – er et udtryk for KIAs globale ønske om at overraske verden ved at tilbyde spændende og inspirerende oplevelser, som overgår forventningerne.
KIA Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.nellemann.dk). KIA Import Danmark AS, der startede herhjemme i 1996, har hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 30 ansatte. Med et salgstal for 2014 på 10.000 biler, har KIA bevist, at vi har styrken til at fastholde vores position og dermed bevarer et realistisk udgangspunkt til at indfri vores vision som top 5 mærke. KIA har fortsat produktpaletten til at leve op til denne ambitiøse målsætning, og ved fortsat at fokusere på at overstige kundernes forventning, kan vi fastholde gamle kunder og tiltrække nye.