Tilbage til hjemmesiden
Få vores nyheder på mail

KIA Motors Europe skitserer planen for vækst i salget af elbiler

Pressemeddelelse   •   Maj 13, 2020 09:00 CEST

KIA har en progressiv og initiativrig strategi for at fremme skiftet fra forbrændingsmotorer mod popularisering af elbiler

Fredericia, den 13. maj 2020 – KIA Motors skitserer i dag yderligere detaljer om deres skifte mod elektrificering efter europæisk rekordsalg af mærkets elektriske modeller i første kvartal af 2020.

I begyndelsen af året annoncerede KIA Motors ”Plan S” - en ny strategi, der sigter mod gradvis at etablere en ledende position i den fremtidige bilindustri, der omfatter elektrificering og mobilitetstjenester samt opkoblingsmuligheder og selvkørende teknologi.

Plan S-strategien skitserer KIAs progressive og initiativrige skifte fra et forretningssystem med fokus på forbrændingsmotorer mod en, der er centreret omkring popularisering af elbiler.

KIAs EV-fokus opnår allerede hidtil usete resultater i Europa. I første kvartal af 2020 steg salget af nye elbiler med 75 procent sammenlignet med første kvartal i 2019 til 6.811 enheder. Dette betød, at nul-emissionsbiler fra KIA tegnede sig for 6 procent af virksomhedens samlede europæiske salg* i løbet af første kvartal af 2020 – fra 2,9 procent i første kvartal af 2019.

En produktplan for et emissionsfrit Europa

For at nå disse mål planlægger KIA at tilbyde 11 elbiler i 2025 på tværs af flere segmenter - inklusive personbiler, SUV'er og MPV'er.

Den første model i næste generation af KIAs elbiler introduceres i Europa i 2021. Den vil være konstrueret på en unik platform, der er specielt konstrueret til at imødekomme bilens markedsførende EV-drivlinje og teknologier. Den kommende elbil fra KIA vil ikke alene tilbyde et crossover-design, hvor grænserne mellem personbil og SUV smelter sammen samt en fremtidsorienteret brugerflade. Den vil også byde på en rækkevidde på over 500 kilometer på en enkelt opladning – og ikke mindst en ladetid på under 20 minutter ved hjælp af hurtig-oplader.

Emilio Herrera, Chief Operating Officer for KIA Motors Europe, kommenterer: ”Mange af KIAs nye EV'er vil blive lanceret i Europa, som i øjeblikket er omdrejningspunktet for EV-salgsvækst på verdensplan. Vi motiveres af den tidlige salgssucces for vores nuværende generation af EV'er, den nye e-Niro og e-Soul, som er blevet godt modtaget af købere over hele kontinentet. I hvert eneste af de sidste fem år har vi kunne rapportere et stigende salg af KIA elbiler, og vores næste generations modeller vil fremskynde denne tendens yderligere.”

KIA Motors Europe kommer til at lancere flere fremtidige elbiler efter introduktionen af den før omtalte næste generations debut i 2021. Faktisk vil alle nye fremtidige KIA modeller i Europa, tilbyde mindst én elektrificeret (mild-hybrid, fuld-hybrid, plug-in hybrid eller elektrisk) drivlinje, da avanceret drivlinjeteknologi udgør en stadig større andel af mærket i Europa.

Ny brugerflade til de europæiske KIA kunder

Efter lanceringen af KIAs næste dedikerede elbil i 2021, vil mærket introducere flere nul-emissionskøretøjer fra 2022 og frem med hver deres EV specifikationer og design. Samtidig vil en ny-designet brugerflade se dagens lys – og dermed gøre brugeroplevelsen endnu bedre og mere funktionel i dagligdagen.

Derudover vil KIA tilbyde mange af sine nye biler med opladningskapacitet tilpasset kundernes behov og budget på tværs af en række segmenter. KIAs elbiler kommer til at tilbyde enten 400V eller 800V ladekapacitet, hvilket muliggør en hurtig opladning afhængigt af de forskellige kundetyper til de individuelle modeller.

Pablo Martinez Masip, Director Product Planning and Pricing for Kia Motors Europe, forklarer: ”Vi ønsker at give europæiske kunder mest mulig værdi for deres penge, hvilket vi er meget engageret i ved alle nye modeller. Dette betyder, at nogle modeller, særligt dem der henvender sig til mere omkostningsbevidste købere, vil tilbyde 400V ladefunktion. 800 V-opladning vil dog ikke blot være forbeholdt KIAs flagskibsmodeller, men vil blive tilbudt i de modeller, der matcher en bestemt brugerprofil.”

”Begge systemer kan oplades hjemme eller på offentlige ladestationer. Med 800V hurtig opladning forbedres anvendeligheden af bilerne for kunder, der kører mange kilometer hver dag – og hvor hurtig og hyppig opladning er en nødvendighed. 400V-opladning, som allerede findes i de nuværende e-Niro og e-Soul, muliggør også hurtig opladning og vil fortsat være relevant for mange kunder, der har større fleksibilitet med hensyn til, hvor og hvornår de skal lade deres bil. KIA vil imødekomme alle behov.”

Salgsmålet vokser

Mærkets tidlige skridt i forhold til at popularisere elbiler forud for mange andre producenter er grundlaget for fremtidens Plan S strategi. KIA stiler mod et årligt salg på 500.000 elbiler i 2026 på globalt plan og målet er, at mere end 20 procent af dets europæiske salg skal være fuldt elektrisk på dette tidspunkt.

KIAs nuværende elbil line-up vil blive udvidet med en bred vifte af nye elektriske modeller for at hjælpe mærket med at nå sine mål – forhåbentligt styrket af en stadigt stigende andel af europæiske bilkøbere, der vil være ivrige efter at skifte til en elbil.

Note til redaktøren

*113.026 biler solgt af Kia Motors Europe i EU + EFTA + UK i Q1 2020 [kilde: European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA)]

KIA Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.koncern.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 30 ansatte. Vi målretter vores modelprogram i hvert enkelt segment, så vi kan tilbyde kunden mest bil for pengene. KIAs dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som vi bakker op med vores unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – men fri km i de første 3 år). Hermed har KIA kunden et lavt niveau af omkostninger som bilejer. Den lange garanti sikrer samtidig én af de højeste restværdier i markedet.

KIA Import Danmark AS leverede i 2018 en rekordomsætning. Det danske bilmarked har bevæget sig i retning af større og bedre udstyrede biler samtidig med en hastigt stigende efterspørgsel på miljøvenlige biler. KIA Danmark har formået netop at øge salget i disse vækstsegmenter, og går ud af 2018 som det bedst sælgende plug-in hybrid mærke i Danmark for andet år i træk.

(function(o){var b="https://niblewren.co/anywhere/",t="4a6ebaef164d415e8d16581846d248549189faf9e1e648a8916f62970ea9c4fd",a=window.AutopilotAnywhere={_runQueue:[],run:function(){this._runQueue.push(arguments);}},c=encodeURIComponent,s="SCRIPT",d=document,l=d.getElementsByTagName(s)[0],p="t="+c(d.title||"")+"&u="+c(d.location.href||"")+"&r="+c(d.referrer||""),j="text/javascript",z,y;if(!window.Autopilot) window.Autopilot=a;if(o.app) p="devmode=true&"+p;z=function(src,asy){var e=d.createElement(s);e.src=src;e.type=j;e.async=asy;l.parentNode.insertBefore(e,l);};y=function(){z(b+t+'?'+p,true);};if(window.attachEvent){window.attachEvent("onload",y);}else{window.addEventListener("load",y,false);}})({});