Gå til indhold
Storartet resultat af den danske finalist ved dette års Kia Service Advisor Skills Cup i Korea
Storartet resultat af den danske finalist ved dette års Kia Service Advisor Skills Cup i Korea

Pressemeddelelse -

Lars vandt sølv i Seoul

Fredericia, den 4. juli 2023 - Først vandt Lars Schmidt fra Kia forhandler, Jes P. Jessen i Aabenraa det danske Skills Cup for servicerådgivere. Og i sidste uge deltog han i den globale finale af Kia Service Advisor Skills Cup i Korea. Det gik godt - og Lars kunne vende hjem med en flot sølvmedalje.

Lars blev udvalgt som finalist til den globale finale efter to indledende runder i Danmark. De indledende runder havde til formål at finde den dygtigste servicerådgiver, som efterfølgende skulle repræsentere Danmark ved finalen i Korea.

Ved finalen i Seoul blev der dystet i Kias processer for kundeservice, heriblandt Kias kundeserviceprogrammer, Promise to Care, Sales at Service og 10 step Service Process.

Finalen i Seoul bestod af tre runder, en omgang multiple-choice spørgsmål, en runde med deltagerens vurdering af forud-indspillede videosekvenser af kundeserviceforløb og til sidst et ”real life” rollespil, hvor deltagerne under tidspres skulle håndtere en overlevering af en bil efter endt besøg på et værksted.

Lars havde allerede før afgang mod Korea udvist disciplineret tilgang til opgaven og læst op på lektien. Dette i sådan et omfang, at selv om der flere gange undervejs i finalen var overraskelser, kunne disse ikke bringe Lars ud af fatning. Overraskelserne blev tacklet disciplineret i henhold til Kias procedurer - til stor tilfredshed hos dommerne.

Ved de forskellige tests kunne Lars drage nytte af undervisningen ved Kia Danmarks uddannelsesforløb, Kia Academy, som er en del af hverdagen for enhver Kia servicerådgiver. Kvaliteten af undervisningen ved Kia Academy blev blåstemplet med Lars´ flotte indsats i finalen.

Service og Garantichef hos Kia Import Danmark, Frans Møller Sørensen udtaler, "Der er ingen tvivl om, at følger en servicerådgiver undervisningen hos Kias Service Academy - og benyttes de programmer, der undervises i, aktivt i hverdagen, har alle servicerådgivere mulighed for at yde en optimal kunderådgivning med den største kundetilfredshed til følge".

Da konkurrencedagene var overstået og dommerne talte pointene sammen, viste resultatet med al ønskelig tydelighed, at Lars ikke alene havde gjort en formidabel indsats, men også i den grad leveret præcis dét, som Kia ønsker i hverdagen, nemlig optimal kundebetjening, og således høstede Lars ganske fortjent en flot sølvmedalje. Kun overgået af deltageren fra Chile, som løb af med guldmedaljen.

Frans Møller Sørensen, slutter "fra Kia Import Danmark A/S ønsker vi Lars et stort tillykke med det flotte resultat - og tak for en storartet indsats i forbindelse med dette års Kia Service Advisor Skills Cup".

Emner

Kategorier


Alle ovenstående tekniske data og priser er gældende på tidspunktet for udgivelsen af pressemeddelelsen – og kan blive ændret. Specifikationer og funktioner nævnt i denne pressemeddelelse kan variere afhængigt af land/region.

Kia Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 40 ansatte. Kias dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som bakkes op af mærkets unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – fri km i de første 3 år). 

Kias tidlige skridt i forhold til at popularisere elbiler, placerer mærket i spidsen for elektrificeringen af den danske bilpark. Mærket har et bredt modelprogram af elektrificerede bilmodeller, hvilket naturligt medvirker til, at Kia er et af de bedst sælgende elbil-mærker. 

Kontakt

Lene Mejdal Iversen

Lene Mejdal Iversen

Pressekontakt PR Koordinator 30912544
Rasmus Aagaard

Rasmus Aagaard

Pressekontakt Director / CEO +45 3061 1161
For alle øvrige henvendelser

For alle øvrige henvendelser

Pressekontakt

Kia Import Danmark

Kia Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.koncern.nellemann.dk) med hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 40 ansatte. Vi målretter vores modelprogram i hvert enkelt segment, så vi kan tilbyde kunden mest bil for pengene. Kias dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som vi bakker op med vores unikke 7 års garanti (op til 150.000 km – men fri km i de første 3 år). Hermed har Kia kunden et lavt niveau af omkostninger som bilejer. Den lange garanti sikrer samtidig én af de højeste restværdier i markedet.

Kia Import Danmark AS
Baronessens Kvarter 5
7000 Fredericia
Danmark